Strony

wtorek, 20 września 2011

Dom i ogród - o nich marzyłam

Chyba więcej nauki przede mną niż myślałam.Udało mi się napisać o kilku sprawach i nagle myk - wszystko mi umknęło,ktoś inny usiadł na chwilę do kompa i po moim pisaniu.........Jest więc mały biały domek z ciemnym dachem.Nieduży taras ,otoczony wysadzaną kwiatami rabatą pozwala wyjść na trawnik w części rekreacyjnej.Całość od wschodu i południa ogrodzono szpalerem jasnozielonych cyprysów i srebrnych tuj.Przed frontem domu na rabatach pyszni się wieloma odcieniami różu i fioletu wrzos.Za nimi zielenią się przekwitłe już azalie i rododendrony.Obok nich różne odcienie zieleni,brązu i żółci to trzmielina, krzewuszka,berberys ,karłowata sosna i małe cyprysy.Carpet Blue pcha się ze swym błękitem na wyłożone kostką ścieżki.Po obu stronach podjazdu rosną wierzby japońskie przycięte na kształt kuli a dalej młode krzewy magnolii.Na tyłach domu jest warzywnik na którym teraz królują słoneczniki,złota dynia,por,seler,czerwony buraczek i pietrucha.Ładnie rozrasta się truskawka,spodziewam się w kolejnym roku dobrych zbiorów.Wejścia na warzywnik chroni szpaler krzewów borówki wysokiej.Natomiast wzdłuż ogrodzenia za warzywnikiem chcę posadzić krzewy owocowe tj agrest, porzeczkę,malinę, jeżynę. W części rekreacyjnej są też drzewa owocowe; wiśnia, czereśnia,jabłoń,śliwa i orzech włoski. Znajdą się też, jeszcze w części rekreacyjnej ,dwie młode brzózki a dalej przy ogrodzeniu dzikie wino i krzew jaśminu. Przy takiej rozmaitości roślin będę musiała sporo czasu poświęcić na zbieranie informacji na temat pielęgnacji wszystkich roślin,zabezpieczania ich na zimę,nawożenia a nawet robienia przetworów /mam nadzieję że ekologicznych/ z moich własnych zbiorów.Oczywiście tą wiedzą będę chciała podzielić się ze wszystkimi którzy jej będą potrzebować.Mam też nadzieję że uda mi się szybko opanować umiejętności związane z pisaniem bloga ponieważ to też są moje pierwsze kroki.Mam dużo zdjęć z mego ogrodu i postaram się te najładniejsze tu zamieścić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz